The concept of Anchoring Innovation can be of great interest to
companies and associations who want to prepare, discuss, implement or evaluate
innovation(s) in their organization. The success of innovations is only to a
limited extent dependent of its intrinsic qualities. For the most part, the
innovation is a success or failure due to human responses to it. This 'human
factor' is what we are looking at. Past and/or existing events, thoughts or
behaviour can help to guarantee innovations for the future.
Researchers in our team study antiquity and since this is the area of our expertise we will always confront you with this breeding ground of innovations (naturally we do this in an accessible and understandable way) in order to shed new light on the present. No previous knowledge on or interested in antiquity is required. Presentations by our team members will give a unexpected and refreshing inside in the process of acceptation of innovations, which can help you dealing with similar or different innovations in your own organization.
Presentations, workshops and similar activities can be given in Dutch or English and generally takes a maximum of 60 minutes. Your company might have specific wishes: please consult the Anchoring Innovation coordinator to explain your preferences. We will probably be able to meet your requests.
De status van geesteswetenschappen onder leerlingen is helaas vaak niet hoog en de schoolvakken die eraan gerelateerd zijn worden (te) vaak niet met wetenschappelijk onderzoek verbonden. Het concept Anchoring Innovation laat zien dat de geesteswetenschappen een dynamisch onderzoeksgebied zijn met grote actuele maatschappelijke relevantie.
Zie ook: Lampas - Themanummer Anchoring Innovation
Via een lezing of workshop kunnen leerlingen kennismaken met de laatste stand van zaken op het gebied van onderzoek naar de klassieke oudheid. Ook kunnen ze begeleid worden in het toepassen van het concept op vragen die leven in andere vakgebieden (bijvoorbeeld de schooltalen, geschiedenis of filosofie) en maatschappelijke problemen.
Onderzoekers binnen het Anchoring-programma delen graag hun kennis op een toegankelijke, maar uitdagende manier met middelbare scholieren. Desgewenst kan dat uiteraard ook in het Engels. Een lezing/workshop/anderszins duurt in principe maximaal 60 minuten. De vorm en inhoud kunnen uiteraard worden afgestemd op uw behoeften.
For more information, send an email to anchoring@let.ru.nl.